Thursday 1 December 2011

wanita dan bunga

Wanita dan bunga tak dapat dipisahkan, besarnya erti bunga2 dihari bersejarah.... sampaikan pada hari ni laki2 sendiri seronok untuk menerima bunga.... yang selalunya disukai oleh wanita..... Lelaki ni lebih praktikal, ramai lelaki yang kurang romantik (diulangi kurang bukannya tidak romantik), lebih suka menghadiahkan sesuatu yang bersifat material, cthnya jam tangan yang boleh dipakai oleh isteri, ataupun baju yang agak mahal, kasut berjenama DAN bukannya bunga... Kerana bagi mereka, bunga bukan tiruan tu cepat layu..... Jadi, kalau dah layu mesti dikeringkan atau paling sedih dibuang setelah beberapa hari..... Yang dikeringkan itu pun tak tahan lama.....  


Tapi, bayangkan..... wanita yang dapat bunga walaupun sekuntum, hatinya bukan main berbunga2 mengalahkan bunga yang dia dapat.... Kalau tak percaya cuba beli kat makwe (kalau dah ada), isteri kpd yang dah kahwin atau yang masih bujang tu, try bagi hadiah bunga untuk ibu. Gerenti diorang suka, cayalah.... Bagi wanita, kalau diorang mendapat hadiah bunga, wanita merajukpun terus ok ( kecuali memang yang tegar, itu lain cerita)

So, lelaki kena terima hakikat bahawa wanita dan bunga tidak dapat dipisahkan.. So, harap semua lelaki lebih memahami.... walaupun hakikatnya pendapat lelaki dan wanita berbeza. Sebab tu ada pepatah Inggeris pernah berkata : Man from Mars, Women from Venus....


 Cerita pasal bunga, aku ada satu cerita untuk dikongsi...... Suami aku ni lelaki kebanyakan dan  kurangla sket romantiknya, jarang bagi bunga sebagai hadiah..... tapi, maybe dia asyik dengar aku cakap seronoknya kalau dapat bunga sejak 6 tahun dulu, pada setiap kali hari2 besar kitaorang.... Nak dijadikan cerita, selalunya aku bersolat asar kat opis jer, tapi kali ni aku solat kat umah lepas habis kerja, masuk bilik solat umah aku.... punyala terkejut...ada sejambak ros merah hati 12 kuntum dlm bilik tu, so SUPRISE....then mestila hati aku berbunga2.... aku tanya samada dia belikan bunga tu utk aku, tiada jawapan, cuma mengangguk.... (biasala lelaki kebanyakan), tapi kad comel pada bunga beri jawapannya. Dalam hati aku, isshhh....romantik jugak  suami aku ni, cuma tidak digilap).Dalam penat balik kerja tu, terus dah hilang penat dan terus masuk dapur n masak masakan spesial..... So, bunga adalah penawarnya, terutamanya isteri yang merajuk :)
Satu kali lagi, dia bagi hadiah bunga time aku konvo la.... aku kena sambung diploma pendidikan kat UPSI, time tu untuk melayakkan aku mengajar...tapi sejak last batch aku, semua da tak payah ada diploma tu, cukup dengan 1st or 2nd degree jer....

Rupa2nya, romantik jugak suami aku ye,.... walaupun tak selalu dia tunjuk ;)
Moralnya, tak tunjuk bukannya tak romantik...... (mesti ramai lelaki yang setuju :), Tapi bagi wanita, dia nak selalu lelaki tunjuk romantik..... (termasuklah aku :)



No comments:

Post a Comment