Friday 2 November 2012

berakhirlah sudah penantian...puteri muncul jua:-)


Akhirnya, teki2 tentang jantina bb aku terjawab sudah, pada tanggal 28 Oktober 2012, lahirlah seorang puteri buat penyeri hidup kami... dengan kelahiran awal yang tak dijangka2, maka seluruh keluarga kami sedikit sebanyak merasa kekalutannya. Alhamdulillah, setelah menunggu hampir 8 tahun untuk menimang cahaya mata perempuan, akhirnya Allah memakbulkan doaku... Akulah org yg plg hepi.... memang waktu scan da nmpk perempuan, tp itukan dlm perut lg org kt, tak tentu betul salahnya, sekarang aku boleh tersenyum... hepi sangat. mengapa awal sangat? Yg itu tak boleh aku jawab....  Tuhan maha berkuasa, Alya Zahra dilahirkan secara normal namun dlm tempoh kandungan ketika itu 33 minggu seberat 2.2 kg, bb aku ni terpaksa dimasukkan di dlm incubator, tp sejak dua hari lepas, telah bernafas sendiri dan telah menunjukkan reaksi positif, telah minum susu badan walaupun menggunakan salur khas... thankfull for Allah...Aku sekarang ternanti2 untuk melihat bb ku keluar dari hospital, so setiap hari suamiku akan menghantar susu kepadanya di hospital, walaupun masih belum menyusu secara biasa, namun dari susu ibulah pengikat kasih sayang mama terhadap Alya. semoga Alya cepat balik ke rumah, semua org menunggu!




Aman n asif terpaksa dihantar ke kampung, rindunya aku, huhuhu!

5 comments:

  1. Yang bestnya, besday anak ke-4 aku ni sama dengan anak sulung aku, terima kasih tuhan:-)

    ReplyDelete
  2. Welcome to the world Alya Zahra!

    ReplyDelete
  3. puan lahir awal ek...tahniah la puan, akhirnyaaaa dpt jgk baby gerl! =)

    ReplyDelete