Monday 19 December 2011

bila aku dah mula bosan....

Alkisahnya masuk2 keja hari ni... ambik note book, jumpa kawan2 mqa dan terus menuju ke dewan 2 untuk mendengar ceramah dan bengkel OBE ( Outcome Based Education).... Betul sangkaan aku, tak sampai sejam dengar lecture...aku tiba2 jadi mengantuk dengan keadaan slide yang ditunjukkan kepada kami... black n white, penuh dengan tulisan jer....Ingatkan cuma aku sorang jer mcm tu, rupa2nya semua orang dlm dewan muka dah semacam.... Sah, mesti semua dah tak dpt fokus.... Dalam pada menyalin nota yang diberi, sempat lagi aku sketch satu dua related topic dan ada yang keluar topik pun, bukannya apa, untuk elakkan mengantuk.....
tulis
belek punya belek, rupa-rupanya ada jugak kursus terdahulu, topik obe jugak, aku melakar(maksudnya, faham2 sendiri laa)

Sketches hset tu  kawan aku, halim yang sketch...  sebenarnya we all memang suka melukis, termasuk en. marjo yang tak lepas dengan lukisan keretanya.... tapi takde gambar kat sini nak tunjuk...sketches tu aku simpan dlm buku sketch aku...


Aku memang suka lukis figures walaupun tak menjadi ni....

Jadi, kalau aku dah start sketch sambil dengar lecture.... paham2 je la.... boring + ngantuk la tu.... Esok sambungan kursus tu lagi, harap2 Prof tersebut boleh buat refleksi sebelum memulakan lecture day 2 supaya aku tak melakar lagi....
Moralnya, bukan senang untuk mengajar dan yang utamanya untuk memastikan semua pendengar fokus.....(tapi daripada dengar n masuk telinga kanan keluar telinga kiri, at least aku ambik nota dia dan yang tak sempat nak fill tu aku dah siap ambik softcopy utk study sendiri)....semangat aku untuk lebih fokus esok....

2 comments:

  1. terbaek la pn punya sketch, mmg xleh lwn....

    ReplyDelete
  2. mana ada, ada yang lagi terror la, diorang yang nak tunjuk..

    ReplyDelete