Sunday 13 May 2012

Jalan-jalan ke Tasik Chini


Hari ni sempatla aku bawak anak2 naik bot ke Tasik Chini, Pahang. Asalnya, hari ni ada kenduri adik jiran aku di Felda Chini 4.  Mulanya, memang tak rancang nak pegi Tasik Chini dan naik bot tu. Tapi memandangkan dah dekat dgn tasik tu, kami pegi la… takutla jugak coz bot tu muat2 8 orang dewasa je…Sebelum ni aku pernah naik feri masa study kat Penang dulu, naik feri ke Langkawi. Tapi semuanya besar2 dan dah tak takut sangat. Tapi hari ni pengalaman naik bot ni benar2 mengujakan aku….tambah pula bila naik dengan anak2 aku, ish takut n berdebar pun ada. Tapi, Alhamdulillah, semuanya ok, perjalanan merentasi tasik Chini selama lebih kurang 1 jam tadi cukup memyeronokkan… Kami pergi bersama 2 keluarga jiran n anak2 dia… Bukan main seronok aku nampak budak2 tu….
 Adam nampaknya dah tak sabar2 nak naik bot....















Masa mula masuk bot, cuak jugak aku dibuatnya.... nasib baik anak2 aku duk diam, diorangpun takut agaknya :)













Tengok Aman, sampai dah tertido2... penat sangat agaknya, jalan2 dari pagi sampai petang...










Ni pula perkampungan orang Asli Jakun, menurut pembawa bot tersebut...

























Asif pun dah hampir tertido.... cian dia..













Ok dah nak sampai jeti, masa untuk pulang...Cuma aku mencari teratai2 di Tasik Chini, semuanya dah takde, cuma aku dapat tgk daun teratai jer... mungkin cuaca sekarang panas sgt agaknya...
Tamat...

No comments:

Post a Comment