Thursday 17 May 2012

Buat apa kat opis hari ni?

Mengajar semester ni dah habis, exam pun dah habis. Students pun dah balik kampung... So hari ni datang opis buat apa ye? Hari ni seawal 8 pagi, tiba2 terasa nak mengemas laci aku. Kalau ikutkan 5S, pen dalam laci 3 jenis jer.. tapi, faham2 la kalau dah mengajar architecture tu, kalau tak penuh satu laci tu tak sah, dengan pensilnya, dengan pen2 nya, marker lagi. Aku tak kira, pen2 tu dah aku tempatkan dalam satu kotak rahsia... hehe. Pastu pegi breakfast.
 Lepas tu sambung keja dengan mengemaskini nota2 untuk semester depan. nasib baikla aku mengajar subjek yang sama, bukan apa. Kalau subjek baru dibuatnya bersalin awal sapa nak take over. Kurang2 untuk subjek ni aku dah ada nota, cuma perlu dikemaskini aje. 
Lepas tu, boring buat nota, belek2 la majalah sket utk menambah ilmu....
 Target aku, cuti ni kurang2 aku dapat baca semua majalah yang aku dah beli 3 bulan lepas, tapi masih takde kesempatan nak baca....
Sibuk la jugak walau students cuti, 2 hari lepas baru balik dr KL utk pergi ke Nippon Paints Launching bagi Young Designer Competition 2012 utk penyertaan students aku sem depan. Aku  masih belum cuti coz nak tunggu cuti sekolah... walaupun cuti masih berbaki 37 hari lagi ( Setiap tahun pun aku cuma ambik cuti +- 15 hari jer, yang lain masuk GCR daa... bukan taknak cuti, tapi kalau dah start mengajar memang susah nak cuti).

So, tak lunch ker? Nak dipendekkan cerita, aku makan nasi lemak yang aku tapau dr rumah, Aku masak jam 5.30 am tadi utk breakfast sepupu lelaki aku yang baru tiba dari Trg... jam 2.30pg tadi... (bayangkan, pegi ambik daun pandan kat luar umah jam 5.30 pagi, takut la jugak, semua orang dlm umh tu tido lagi... So, lunch sudah tapi aku rasa nak makan sesuatu yang dingin, yup... aiskrim (mengidam ker).. GTG utg keluar beli aiskrim...byeee


No comments:

Post a Comment