Monday 28 November 2011

mencari orkid di Pekan Broga

Hujung minggu lalu aku ke KL jalan2 umh makcik aku kat sana, sempat kami sekeluarga pegi cari orkid untuk dibawa balik ke Kuantan. Hubby aku sebenarnya yang tahu tempat ni.... secara kebetulan waktu dia pegi kursus 2 bulan lepas. Balik tu bukan main excited dia cite kat aku... Kali ni dia bawak aku, seronok la pulak... Tapi betul, ladangnya hampir 2 ekar, semuanya orkid... aku sempatla ambik gambar utk kenangan, yelah nak ambik lebih2 tak bleh sebab kena jaga anak2 kat ladang tu....

Mula2 tiba aku duk dlm kereta je sebab anak2 aku tido, gerammm je tgk bunga2 tu....


   Asif bukan main excited lagi
 Asif n Aman.
    

sampai tak muat masuk kereta, silap tak dtg Yang paling teruju adalah abah dia la, beli orkid dengan lori... :) . Orkid2 ni bakal berada di kuantan besok....hehe

 Tak muat letak kat belakang, depan pun kira jadik laa... K la untuk kali ni, tu pun dah beratus2 RM buat beli orkid...... campur yang ini aku rasa ada dlm 50 jenis orkit kat umah tu.....

.....tamat siri orkid

1 comment:

  1. hai kak lin. aktif berblog pula ye. Pekan broga tu kat mana?

    ReplyDelete