Monday 28 November 2011

baking sempena oven baru

Nak dijadikan cerita, hari lahir aku tahun ni aku tak nakkan hadiah2 hebat...cukup la dengan oven, kataku..... Lalu, mlm tu hubby terus ajak aku ke Giant utk tunaikan permintaanku.... TQ abang, yang cukup memahami :)....  So, besok pagi apa lagi, aku rasmila oven tu dengan buat macam2 kuih. Weken tu aku siapkan 3 jenis tart, bukannya pandai sgt pun...cuma da lama tak buah kuih2 ni sejak dah kahwin ni...Ingat lagi kalau aku sekolah menengah tu, aku la tukang buat kuih raya kat umah mak coz aku one n only girl dlm adik-beradik.... tukang buat sorang, tukang perabih ramai....
Aku modified resipi asal ikut selera aku, nama pun aku belum bagi....
 
Kiranya hujung minggu tu aku asyik buat tart je la, sampai naik jemu hubby test ( paksa dia rasa. Sebenarnya orang lelaki ni tak berapa suka makanan manis2 ni - ini tanggapan aku je berdasarkan beberapa org lelaki dlm keluargaku)
 Ni pun aku main taram jer buat, nasib baik sedap jugak.... aku buat byk jugak, pass kat jiran sebelah..

Setelah tiga tart ni berhasil, baru aku puas hati buat waktu tu, aku ingat minggu depan tu aku dah tak excited....

Lain pula jadinya, minggu depan tu aku try pulak buat resepi2 baru rekaan aku.
Chicken Pai with Cheese ( aku dah daftar nama kali ni :)

Satu lagi ialah Mini Chichen Pai, yang ni aku buat banyak sikit kasik kat mak mertua ( ambil ati laa)..

Happy sebab anak2 aku bukan main excited lagi makan2 tart2 yang aku buat.....

Dah makan tart, makan daging burger pulak ( dia yang minta)


Dan yang sorang lagi tgh syok tido, sebab tu la aku jamin dapat siapkan tart2 tu sebelum dia bgn.
Seronok sebenarnya memasak ni, dapat release tension.... tak gitu?

2 comments:

  1. Yer betol Kak Ina! Skrang pon dayah ngah cube2 nk wat roti..tp belum test! Nanti ley kite tukar2 resipi

    ReplyDelete
  2. boleh, bagus la buat roti, pandai tu

    ReplyDelete