Monday 28 November 2011

inilah suri dihujung minggu

Balik dari KL semalam, fuhhh lega... akhirnya sampai jugak ke Kuantan dengan selamat. Kami gerak dari KL jam 9 camtu, ting tong ting tong...jam 1 jugak la sampai umah,... aku takde apa coz bukan aku yang bwk keta, siap terlelap lagi... yang kesiah hubby aku la.... Cuti Maal Hijrah pun nanti kena masuk opis... (takpe la abang, tuntutan kerja la katakan)... Besoknya, dengan bercampur mengantuk aku siapkan breakfast, basuh baju (masuk mesin jer), n setelkan apa2 yang tak cantik pada pandangan mata aku, menyapu, mengemop etc..n masak tengahari.
Sup tulang kegemaran hubby, ketam goreng madu dan salad kegemaran anak sulung aku, adam, dendeng daging kesukaan aku. Alhamdulillah dengan rezeki hari ni.
Aku menyambung tugas aku dengan membersihkan rumah, cuci2 apa yang patut, mengetuk dan menukul dinding yang aku nampak perlu digantung frame utk ruang koleksi foto2 kat umah ku....

Satu orkid aku cop untuk diletakkan dibahagian dapur, orkid putih kesukaanku.... Aku ni penggemar bunga yang bewarna putih, sampai hampir semua bunga kat dalam umah tu warna putih, hubby aku pun pelik kenapa aku begitu suka dgn warna putih.... tapi nak buat macamana , memang azali aku da suka, putih tu bersih... dia cakap, dlm umh bleh la semua putih, tapi kat taman orkid dia, takde...mesti mix warna coz dia cakap tak ceria.... Yelah kot...


Anak-anak aku yang kekenyangan sedang menonton tengok tv, dan yang si kecik tu, asif... bukan main geram lagi dengan bunga2 aku, aiii macamana la umh mama nak cantik.....

Sekali kena marah, sekali dia diam... meja pun dipanjatnya..... Sabar je laaa

Dalam pada main2 dengan anak nak tunggu diorang tido, aku sempat menjahit dompet untuk Adam n Aman, saja boring2, itupun guna barang recycle, sayang nak buang jeans dia, so aku guna poket utk buat dompet diorang....  
 Ini time diorang berbaik2, kalau time gaduh... Siappp
Akhirnya, seorang hero dah tido, tinggal dua lagi....
Geleng kepala dibuatnya....
 Begitulah rutin hujung minggu aku., hari kerja jadual dia lain sket, hujung minggu bersama 4 hero, (3+1 hubby)  :) .... So, sebenarnya, penat jugak jadi suri rumah kan....
















2 comments:

  1. Yup! Yang xder anak ni pon dah rase penatnya...tp cita2 kalau boley nk jadi suri umah sepenuh mase ;p berangaannn~~~

    ReplyDelete
  2. jadik surirumah pun penat apa...

    ReplyDelete