Tuesday 5 June 2012

Kebenaran dan Mitos TAURUS dalam hidupku...

Saja search pasal sifat2 perempuan yang bernaung dibawah zodiak TAURUS, bukannya percaya sangat, tapi kadang2 ada jugak yang terkena dekat batang idung sendiri.... yang kadang2 buat aku terfikir sejenak dan kadang2 gelak sendiri...daripada yang aku dapat dari website http://www.rusmanmalili.com/ adalah dalam 80% yang aku rasakan menjadi refleks kepada diri sendiri...

Perempuan yang lahir antara tanggal 21 April dan 20 Mei berbintang Taurus termasuklah aku coz besday aku jatuh pd 26 April..

Menurut website yang aku baca ni, sifat2 umum perempuan berbintang Taurus
1.Memiliki keperibadian tenang dan damai. Ye ke? Tapi mungkin ada benarnya sedikit, sebab kalau kat opis tu, aku agak bertenang dan menurut kawan2 aku jarang bad mood, (walaupun dekat rumah ada gaduh2 sayang orang kata, tapi aku bijak untuk mengawal perasaan agar hal rumah tak dicampur-adukkan dengan opis dan hal opis tak sekali2 bawak ke rumah (Kecuali sekali dalam satu dua kali dalam satu semester sekiranya tak sempat menyemak kerja students).
2. Mereka sangat mudah ke dapur, terutama untuk baking. Mencintai kehidupan rumah tangganya dengan cinta dan pandai menjaganya. Tentang duduk dapur tu, OK kot coz seperti yang selalu aku bagitau dlm entri lepas2, aku anak sulung tunggal perempuan dlm 6 adik beradik, so kerja2 masak tu aku dah buat since tingkatan 2 lagi.. So, no hal pasal masak.... Pandai menjaga rumahtangga tu, tak berapa nak sempurna sangat, coz dengan anak nak masuk 4 ni tanpa orang gaji, semua kerja rumah nak kena buat sendiri, paham2 je la...Kadang2 tak menang tangan beb... Tapi, bak kata pepatah, kalau nak bagi suami sayang kenala pandai jaga makan n pakai dia.... Yang itu InsyaAllah, setakat ni...hubby aku memang sayang aku...

3. Fisikalnya bertubuh langsing tinggi. Yang ini kalau tengok sekarang ni takdela langsing, nak kata tinggi tu ye la (takkan makin rendah pulak).... Try tengok 10 tahun lepas, bukan main langsingnya aku, hehe... sampai aku further study, yela tau je la kalau dah masuk course architecture.... kurus macam tak cukup makan... :(

4. Mereka biasanya tenang, seimbang dan tinggi nilai-nilai moralnya. Yang ini, no komen, bleh tanya rakan seopis, maupun rakan serumah (HUBBY :)

5. Di antara kekurangannya adalah lebih  konservatif . Ini menyebabkan  mereka kurang fleksibel dalam hidup mereka. Mungkin ada betulnya kot, contohnya, kalau dulu, kalau suka kat seseorang pendam saja dengan harapan pihak lelaki mesti suka kat kita dulu... tak nak dikatakan perigi mencari timba, mujurlah hubby sekarang lelaki yang akhirnya boleh luah perasaan.... sebab tu perkenalan kami ambik masa 5 tahun sebelum kahwin, masing2 nak main sorok2 perasaan... last2 dia mengalah dan mengaku suka...

6. Mereka bisa menjadi sangat keras kepala dan akan mengumpulkan kemarahan dan dinyatakan secara berkali-kali,  sangat agresif dan  menyakitkan. Yang ini memang betul, aku ni jenis keras kepala, diakui sendiri oleh hubby... Sebenarnya aku sedang cuba untuk mengubahnya.... Kalau dua2 keras kepala, dunia ni bisa hancurkan!

7. Mereka sangat romantis di dalam cinta dan sering meluahkannya.  Mereka setia dan cenderung untuk terlibat secara serius dalam hubungan mereka. Perkataan setia memang 100% tepat...kerana aku memang setia...
  
8.Pasangan ideal mereka adalah orang-orang dari Cancer, Scorpio dan Virgo. Yang ni tak berapa nak setuju coz aku rasa hubby aku pasangan yang terbaik buatku... Capri boy!!!

No comments:

Post a Comment