Sunday 8 April 2012

Nak masak apa hari ni....


Nak masak apa hari ni..... tengok kat peti ais ada la ayam n daging cincang, bagus jugak buat spegetti sebab anak sulung aku memang suka...... n untuk abah dia pulak aku masakkan ayam masam-manis berempah.... macam pelik jer bunyinya kan... ni resepi aku reka sendiri, da boring masak yang biasa2... ayam ni aku perap rempah dulu, bakar then baru letak sos masam-manis dia.... bolehla, coz hubby aku tambah nasi tu, ok la tu..


 

Spegetti ni kalau dah nama utk anak makan, takde la aku buat pedas macam selera kita orang dewasa.... Memang kalau ikut orang barat diorang tak makan pedas2, tapi aku kalau buat utk kita makan mesti buat pedas sket baru ada ummph... 

















Anak aku Adam ni lain sket, semua makanan yang dia nak biasanya bukan berasaskan nasi.... mungkin rentetan waktu mengandungkan dia aku tak boleh makan nasi.... nasibla....

Anak aku yang tengah pula memang dari semalam lagi minta kek.... so apa yang ada kat dapur tu aku pandai2 la campak2 jadikla kek batik... kek yang paling simple, tapi dia suka... okla tu.













 Bagi nak habiskan roti, aku buat roti berinti ayam....So itula menu hujung minggu...

No comments:

Post a Comment