Thursday 13 September 2012

Trifle - percubaan kali pertama


"Esok potluck,  jamuan utk majlis perpisahan Izzatul, pelatih praktikal" ...ujar kawan aku, So, aku mula berkira2 nak bawak apa esoknya.... Last2 dapat idea buat trifle, aku gelar ni duo-trifle coz bukan 3 layer, tapi 6 layer memandangkan bekas aku tu tinggi sket.... carik bekas yang leper2 kaca takde pulak... takpe la, kan ke ni percubaan kali pertama. So, aku susah ati jugak takut tak jadik, coz aku main tak ikut resepi, iyelah ...takut jugak kalau custard tu terlembik ke, terkeras ke, jeli pun sama, aku dah iku instruction, tapi tgk2 dia keras.... nasib baik aku tak start tuang lagi, so terpaksala aku ejas mengikut kehendak aku.... So, proses membuat layer nie takdelah susah benar, tapi makan masa sket coz nak bagi setiap layer nampak cantik, kenalah sabar sket, tuang, masuk peti sejuk, pegi aron baju dulu, selesai, sambung balik buat layer...macam tu la ceritanya....Aku buat dua utk dibawa ke opis hubby satu ... Pagi ni, kawan2 kata rasa OK, aku pun hepi la ;)

Lain kali boleh la buat lagi, takde la susah sangat ;)





No comments:

Post a Comment